luk

BRUGEROPLEVELSE (UX)

Velbygget UX beror på kvalitative og kvantitative brugerdata, adfærdsteori og forskning. Det betyder færre antagelser, bedre beslutninger – og digitale løsninger, der performer i virkeligheden.

Selvom teknologi er i konstant udvikling, ved vi også, at det skal bruges af mennesker og til at forbedre menneskelige oplevelser.

Derfor starter alle vores projekter hos dig. Dig, som sidder på kontoret, står i lagerhallen, shopper på nettet eller på anden måde skal bruge løsningen. De bedste digitale løsninger skabes gennem en brugercentreret proces, som sætter mennesker før teknologien – hvilket sikrer at slutproduktet faktisk bliver brugt, forstået og skaber værdi.

BEDRE BUNDDLINJE MED BRUGERINVOLVERING

I store digitale projekter er tidlig brugerinvolvering forskellen på fx et system, der bruges, og et, der blot er lanceret. Det handler ikke om, hvad brugerne synes, men om hvordan de reelt interagerer med fx dine systemer, hvor de går i stå, og hvad der driver deres adfærd. Ved at involvere brugerne og basere løsningen på data heraf, reduceres risikoen for dyre fejl og udvikling af funktioner, som ingen bruger.

McKinsey har i rapporten, The Business Value of Design fra 2018, dokumenteret at virksomheder med stærk designpraksis klarer sig markant bedre: Med 32% højere omsætning og 56% større afkast til aktionærerne over tid.

Når UX er en integreret del af den digitale strategi, bliver det ikke bare en brugerfordel – det bliver en forretningsfordel.

BESLUT MED BRUGERUNDERSØGELSER

Du behøver ikke nødvendigvis store datamængder for at lære noget værdifuldt. Faktisk viser forskning fra Nielsen Norman Group, at du kan spotte op til 85% af de mest kritiske problemer ved at teste med blot fem brugere.

Adfærdsmønstre og brugerfejl gentager sig hurtigt. Allerede ved tredje eller fjerde bruger begynder man at kan se klare tendenser – de steder, hvor brugerne går i stå, bliver forvirrede eller klikker i blinde. Og netop de mønstre danner grobund for meningsfulde forbedringer af løsningen.

Vi har gjort det før

SE HVORDAN HER SE HVORDAN HER SE HVORDAN HER

JKS

JKS

Når man lever af at sælge tid, så er det naturligvis altafgørende, at man har helt styr på den. Både hvor meget tid, der er brugt, men også hvem, der har brugt tiden, og ikke mindst hvad tiden er brugt til. Dette var lige en opgave for vores udviklere, hvor resultatet blev en pålidelig og brugervenlig mobilapp, som igennem GPS-data og sensorer sikrer høj datakvalitet i den enkelte registrering.

Vitrolife

Vitrolife

Vi har udviklet et specialdesignet system, som understøtter embryologer i at træffe vigtige beslutninger på det helt rigtige tidspunkt. Her er der ikke plads til fejl, og derfor spiller UX en afgørende rolle.

Clinic Drive

Clinic Drive

ClinicDrive er tandlægebranchens digitale klinikassistent. Det vil sige, det faktisk er alt, hvad tandlægerne drømmer om, når de skal drifte en klinik.