luk

Kunde

Club La Santa

Branche

Rejse

År

2021

Services

Design

Club La Santa

Der hvor solen altid skinner, er naturligvis på det danskejet sportsresort på den Kanariske Ø Lanzarote. Vi har designet et nyt website med en solkysset visuel identitet, brugertestet så det brager, og ikke mindst skabt et lækkert bookingflow, som giver den gode brugeroplevelse både før, under og efter.  

"PREPARE FOR TAKEOFF"

Vi indledte rejsen med at teste den daværende hjemmeside på 18 udvalgte personer. Heriblandt var sportsfolk, familier, pensionister og unge samt både tidligere gæster og potentielle nye gæster.

Den daværende hjemmeside bar præg af, at siderne var vokset i alle mulige retninger. Vi vidste derfor, at vi skulle have ryddet ud i sitemappet. Testene gav os afklaring på, hvilke elementer, der var must haves på den nye hjemmeside.

Det ser simpelt ud, men bag den flotte facade gemmer der sig mange siders designarbejde. Club La Santa er nemlig et af de websites, der har et stort sitemap. Her er alle flows designet til alle skærmstørrelser og ned til mindste detalje, så de står lige så skarpt som solen på Lanzarote. Hvis vi lavede en burpee for hver side, ville vi være i topform, når vi var færdige. Det må vi teste af en anden gang!

STEMNING FØR, UNDER OG EFTER

Ikke nok med at teste på websitet, så testede vi også brandets omdømme og bad testpersonerne sætte ord, på hvad de associerede med Club La Santa. Det helt essentielle var at finde frem til en ny visuel identitet. Den skulle have en makeover for at gæsterne følte de både kunne se sig selv på resortet og mærke stemningen. Derfor er hjemmesiden nu fyldt med eksotiske farver og interaktive elementer, som får den til at stråle om kap med solen.

FRA KLIK TIL FERIE

Vi ville gerne sikre at den nye hjemmeside fungerede på tværs af markeder, nationaliteter, samt kulturelle og sproglige forskelle. Booking med fly og hotel krævede derfor en kompleks omgang scenarietænkning, af de mange mulige udfald, for at skabe det mest intuitive flow.

Målet var at gøre det let som en leg at booke en sportsferie, som du aldrig glemmer. Sidst, men ikke mindst, testede vi det færdige website på 9 slutbrugere, for at sikre os, at det levede op til forventningerne.

“Til at stå for designet af vores nye hjemmeside til Club La Santa, var vores ønske at finde en samarbejdspartner, der er 100% brugerorienteret og samtidig har fingeren på pulsen i forhold til tidens tendenser og behov. Valget faldt på KOLLAB (tidl. /et al.), der med en energisk, nysgerrig og undersøgende tilgang blæste os bagover fra start.

Gennem samarbejdet har KOLLAB leveret et bundsolidt stykke arbejde. Fra de indledende møder, til planlægning af projektet, brugerinddragelse og levering af et fuldt design. De har vejledt og udfordret os, men samtidig været lydhør og haft stor forståelse og respekt for vores virksomhed, brand og gæster. Vi er yderst tilfredse med resultatet. 

Så stor tak til KOLLAB for et godt samarbejde og de bedste anbefalinger herfra!”

Line Mønsted Jensen, Marketing Project Manager, Club La Santa